Spektakle BUTOH BARTER 2010 na FOLWARKU
GRAMY:BUTOH IMPRO
Sylwia Hanff, Krzysztof Jerzak, Nina Simel
8 grudnia 2010r.
godz. 20:00
wstęp-cegiełka:20zł / przed spektaklami
projekt współfinansowany przez Biuro Kultury m. st. Warszawy
miejsce:Folwark - Praska Metta Artystyczna
ul. Folwarczna 3, Warszawa-Praga Północ
www.folwarczna.pl
FOLWARK zaprasza!
Info:Spektakle butoh odbędą się w ramach Butoh Barter 2010 - Warsztatów Mistrzowskich Globe Jinen Butoh z Atsushim Takenouchi, które rozpoczynają się 7 grudnia 2010 w Pracowni Wschodniej na Lubelskiej.
Pierwsze warsztaty Butoh Barter z Takenouchi zostały zorganizowane w 2004 roku przez Stowarzyszenie Zmiana Społeczna - obecnie Format 0.
Atsushi Takenouchi jest niezależnym twórcą stylu Jinen Butoh; to jednocześnie wyjątkowa, charyzmatyczna osobowość. Jego pracę cechuje niezwykła duchowość i energia. Efekty pracy Takenouchi’ego wzmacnia muzyka Hikoro Komyja, która obdarzona wspaniałym głosem, z zastosowaniem kolekcji nietypowych instrumentów, tworzy niezwykle uczuciowe i przenikliwe kompozycje muzyczne.
W programie Butho Barter 2010 dwa wieczory:8.12.2010, godz. 20.00
Noc Butoh Impro
Sylwia Hanff, Krzysztof Jerzak, Nina Simel
muzyka: Hikoro Komyja, Hubert Połoniewicz i Michał Osowski
Folwark - Praska Metta Artystyczna, ul. Folwarczna 3
szczegółowy program:improwizacja butoh
Sylwia Hanff
MUDRA
Ciało jest formą przejawiania się przestrzeni...
Wszystko jest jednocześnie formą i przestrzenią. Nieustanna intensyfikacja i relaksacja. Naprawdę owa intensyfikacja nie przychodzi z odległych zakątków Wszechświata, lecz wyłania się z otwartości naszego umysłu.
Zbliżając się w naszym kierunku zamraża przestrzeń poczynając od krańców Kosmosu.
(Lee Worley o MUDRA - Mudra Space Awarenes to program opracowany przez Czogiam Trungpa Rinpocze)
improwizacja butoh
Nina Simel
Solowa improwizacja jest częscia procesu przebiegającego pod robocza nazwa AKR i poświęcona jest mitom, archetypom i snom; symbolice, która towarzyszy kulturze judeo-chciescijanskiej od wiekow - z ktorej istnienia nie zdajemy sobie sprawy a ktora jest glownym jezykiem komunikowania pozawerbalnego zarowno w sztuce, w zyciu, jak i w rozumieniu otaczajacego nas swiata. Niniejszy fragment jest rezultatem mysli tworczej kilku osob, miedzy innymi kompozytora Michala Osowskiego, absolwenta Codarts, mieszkajacego i tworzacego w Holandii.
improwizacja butoh
Krzysztof Jerzak
12.12.2010, godz. 20.00Bu.Ba. the end Atsushi Takenouchi - Solo impro i pokaz warsztatowyMuzyka: Hikoro Komyja i Hubert Połoniewicz
Pracownia Wschodnia, ul. Lubelska 30/32
Organizator: Format 0
Partnerzy: Pracownia Wschodnia, Folwark - Praska Metta Artystyczna
Artyści:
Sylwia Hanff - tancerka butoh (uczyła się u największych mistrzów), instruktorka improwizacji tańca i symboliki ciała , nauczycielka jogi kundalini i medytacji labiryntu, tancerka-mim; tańca współczesnego i orientalnego uczyła się na wielu międzynarodowych festiwalach i warsztatach tańca w Polsce, Niemczech i Wielkiej Brytanii; uczyła się i występowała ze Studiem Mimów Stefana Niedziałkowskiego; tańczyła w międzynarodowych projektach tanecznych w choreografii Atsushiego Takenouchi, Katy Juhash i Fran Barbe, a także spektaklu "Taniec Lasu" w choreografii Kana Katsury we współpracy ze Stowarzyszenie Chorea; była aktorka zawodowego zespołu Warszawskiego Teatru Pantomimy, 10 lat współpracowała z Teatrem Narodowym i Operą Narodową, a także Teatrem Powszechnym w Warszawie; współpracuje z teatrami fizycznymi i eksperymentalnymi; założyła i prowadzi Teatr LIMEN (w projekcie LUNATIX tańczyła z Atsushi Takenouch); mgr filozofii UW;
www.limenbutoh.net
Krzysztof Jerzak - aikidoka, tancerz Butoh. Ćwiczy Aikido od 1987, obecnie posiada stopień 3 dan, od 2002 jest instruktorem. W 2009 założył Krakowską Akademię Aikido Kobayashi (www.aikido-kaak.pl). Przez wiele lat związany z teatrem KANA w Szczecinie, gdzie w 1999 rozpoczął naukę tańca Butoh u Daisuke Yoshimoyo, potem kolejno pobierał lekcje warsztatowe u: Itto Morita, Atsushi Takenouchi, Imre Thormann, Kan Katsura i inni. Od 2001 do 2007 wielokrotnie występował wraz ze Szczecińskim teatrem alternatywnym "The Stettiners Theater". W 2002 wykonał pierwszy solowy spektakl pt "SZCZERY?. W 2004 prowadził całoroczny projekt "Integracja w terapii tańcem" tworząc zarazem integracyjną grupę teatralną w skład której wchodziły osoby głuchonieme dla której opracował i wyreżyserował spektakl pt "KWIATY NA CHODNIKU”. W 2005 wykonał kolejny spektakl solowy pt „POZA”, który prezentowany był w Berlinie, Warszawie, Szczecinie. Uczestniczył w warsztatowych i scenicznych projektach grupowych: - 2005 BUTOH BARTER z Atsushim Takenouchi, w ramach którego zaprezentował także solo pt. „POZA WARIATA” - 2006 „TANIEC LASU” z Katsurą Kanem i Tomaszem Rodowiczem, teatrami Chorea i Limen na festiwalu Skrzyżowanie Kultur w Warszawie - 2006 ŁASZTOWNIA / LASTADIE "W POSZUKIWANIU TOŻSAMOŚCI MIEJSCA” - międzynarodowy (polsko - niemiecki) projekt teatru Kana w Szczecinie - 2007 i 2008 BUTOH BARTER z Atsushim Takenouchi w Teatrze Rozmaitości w Warszawie - 2008 ŁASZTOWNIA „CZTERY OBRAZY W PRZESTRZENI” – międzynarodowy projekt teatru Kana w Szczecinie - 2008 „AITE” w składzie grupy DO-TEATR - choreografia i udział w spektaklu w Teatrze na Woli w Warszawie.
Nina Simel - performerka, tancerka, socjolog z uniwersyteckim wykształceniem ze specjalizacją edukacja nieformalna. W latach 1996 - 2000 szkoliła się w sztuce mimu ciała w Studio Pantomimy Stefana Niedziałkowskiego i występowała w spektaklach Studia na Festiwalach Mimu w Warszawie. Wkrótce rozpoczęła intensywną teatralną edukację nieformalną podróżując, między innymi do Berlina, gdzie uczyła się u Yuko Kaseki. W latach 2002- 05 związana była ze szkołą Jinen Butoh Atsushiego Takenouchi i wraz z międzynarodową formacją Globe Jinen Niemcy/Włochy/Grecja/ realizowała spektakle I warsztaty mistrzowskie ciało/muzyka/głos. W 2003 uzyskała stypendium ODACE na stażu w Montrealu. Autorka projektów Butoh Body W Chlewiskach 2003, Tanz Cooperativa 2004, Butoh Barter 2005 z Atsushim Takenouchi, Butoh Buzz z Joan Laage. W 2006 rozpoczęła własny program badawczy Poezja Ciała i zrealizowała etiudę z muzyką teatru Chorea. Wystąpiła w kilku spektaklach Teatru Limen. Pracowała z teatrem CHOREA nad operą butoh Taniec Lasu w reżyserii Katsury Kana. Dużo się działo! Rok 2007 rozpoczyna od stypendium z programu Socrates/Grundtvig 3 na staż w Teatrze Synergasia w Atenech gdzie będzie studiować Pieśń do Demeter. Także w Atenach kontynuuje i rozwija prace nad programem Poezja Ciała, inspirowane poezją i malarstwem japońskim. Na potrzeby warsztatów przygotowuje własne utwory i pomaga uczestnikom pisać własne.